חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

שינויים מסתוריים בגימור

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

שינויים מסתוריים בגימור

הודעהעל ידי Khen_heller » 10 מאי 2023, 11:31

שלום חברים,
בניתי לאחרונה שולחן קפה מעץ ממוחזר:
WhatsApp Image 2023-05-10 at 11.17.50.jpeg

ולאחר יישום 7 שכבות שמן טאנג ראיתי שהגימור אינו אחיד. משמע ישנם איזור בהם הגימור חלק ומבריק ואיזורים אחרים בהם הוא מט:
WhatsApp Image 2023-05-10 at 11.13.56.jpeg

אשמח לחוות דעתכם בנושא:
האם השינויים נובעים משינויים בכיווני הסיבים?
בהנחה שזה העץ בו אני משתמש, כיצד היה ניתן להגיע לגימור אחיד?
האם ניתן לתקן את הגימור ללא הסרה של כל שכבות הגימור שיישמתי עד כה?

תודה, ושמח להצטרף לקהילה :D


חן הלר,
נגר אומן חובב
אינסטגרם
Khen_heller
 
הודעות: 2
הצטרף: 09 מאי 2023, 20:08

Re: שינויים מסתוריים בגימור

הודעהעל ידי shimonc » 10 מאי 2023, 17:54

ברוך הבא לפורום.
1. נראה שלא הגעת לרמת חלקות אחידה. ניתן להגיע לזה בעזרת מילוי שפכטל בגוון אורן, ושיוף בדרגה 400.
2. נראה לי קצת מוגזם 7 שכבות שמן טאנג. מספיקות 2 שכבות.
3. לא נראה לי שאפשר לתקן ללא הסרת כל הגימור. השמן לא יאפשר חיבור טוב בין המילוי לעץ.
shimonc
סופר משתמש
 
הודעות: 281
הצטרף: 29 אוגוסט 2016, 12:47

Re: שינויים מסתוריים בגימור

הודעהעל ידי avian » 10 מאי 2023, 20:52

איזה עץ מיחזרת?
יכול להיות שהוא היה ספוג במשהו שהשפיעה על ספיגת השמן?
בנוסף, ממה שהבנתי יש לחכות זמן רב בין שכבה לשכבה בישום שמן טאנג, כמה ימים לפחות. כמה זמן לקח לך להשלים יישום של 7 שכבות?
avian
סופר משתמש
 
הודעות: 739
הצטרף: 16 נובמבר 2018, 17:48

Re: שינויים מסתוריים בגימור

הודעהעל ידי bas bablun » 10 מאי 2023, 22:14

7 שכבות נשמע מאד מאד מוגזם. השתמשת בחצי חצי או בטהור?

אני עברתי לשמן טאנג לאחרונה והאמת היא שאני לא ככ מרוצה. אני חושב שאני יודע על איזה כתמים אתה מדבר, זה מרגיש לי כמו שהשמן לא נספג טוב בעץ במקומות מסויימים וגומר (להתפלמר) בחוץ ;) תן לזה המון זמן וזה כנראה יסתדר.

נראה לי שעדיף להשתמש בחצי חצי בלבד למרות שהתוויות שאני קיבלתי היו ליישם שתי שכבות בחצי חצי ושכבה שלישית בשמן טהור.

בכל מקרה, נסה להוריד מה שאפשר לתן לזה זמן. המון זמן. שבועות ואפילו חודשים. ואז תראה שהמצב כנראה משתפר ומתייצב.
bas bablun
סופר משתמש
 
הודעות: 339
הצטרף: 12 אוקטובר 2014, 08:39

Re: שינויים מסתוריים בגימור

הודעהעל ידי יאירכ » 11 מאי 2023, 20:01

לפי הנחיות היצרן (בבקבוק של החצי חצי) זמן המתנה בין 'שכבות' (לא לגמרי המונח הנכון, אני חושב) הוא 20 דקות או חצי שעה...
כל עוד העץ סופג אפשר ליישם.

זמן הפלמור כמובן ארוך בהרבה

Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
יאירכ
סופר משתמש
 
הודעות: 125
הצטרף: 07 אפריל 2020, 22:49

Re: שינויים מסתוריים בגימור

הודעהעל ידי Israelgrn4 » 12 מאי 2023, 10:23

ברוך הבא.
כל מה שכתבו כאן החברים נכון.
מנסיוני, הייתי לוקח " דיסק "4.5 " שיש עליו תושבת גמישה שניתן להצמיד אליה נייר לטש.
מחבר נייר לטש 120 ועובר על כל המשטח העליון באופן הכי אחיד שניתן.
בודק במקומות הבעייתיים שהיו לראות האם הצלחתי למחוק את הפערים שהיו.
אם הבעיה עדיין קיימת, אזי הייתי מחליף לנייר 100 ומנסה שוב.
לאחר שהתקבלו פנים טובות, אקח נייר 180 או 220 ועם מלטשת אקסצנטרית אעבור על כל המשטח.
זוהי אינה המלצה למי שאינו יודע לעבוד עם דיסק "4.5.
מנסיוני, לא כדאי למרוח שמן על משטח עץ אם הוא לא עבר ליטוש בנייר קרוב ל 280.
Israelgrn4
סופר משתמש
 
הודעות: 730
הצטרף: 22 ינואר 2018, 14:15

Re: שינויים מסתוריים בגימור

הודעהעל ידי Khen_heller » 14 מאי 2023, 08:24

תודה לכולם על התגובות!
אתייחס לתשובות שקיבלתי:
1. מדובר בעץ ממדף של איקאה, נראה היה שאין עליו שכבה רצינית של גימור, ובכל מקרה לפני היישום שייפתי אותו הייטב עם מלטשת אקצנטרית נייר 80, ואז 120 ואז 220.
2. יישמתי 7 שכבות של שמן טאנג outdoor defence של milk paint בהמלצתו של אסף מכלי ראשון היות והשולחן יעמוד בחוץ בגשם ובשמש. יישמתי שכבה דקה אחת בכל יום, אז זה לקח שבוע.
Khen_heller
 
הודעות: 2
הצטרף: 09 מאי 2023, 20:08


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־8 אורחים