חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

סיום פרוייקט

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

Re: סיום פרוייקט

הודעהעל ידי Itzik33 » 09 מרץ 2023, 13:41

את רוב הצביעה החיצונית עשיתי (יחד עם רעייתי שגם בחרה את הגון ) על ידי רולר, שתיים שלוש שכבות בהתאם. חלק מהמקומות (פינות וכו') צבענו עם מברשת. חשוב מאד לדעת שהצבע שאבי שיק הוא מאד סמיך ומכיוון שכך, נוצרים תוך כדי צביעה סימני משיכה של המברשת וגם רולר פרווה/ספוג משאיר סימנים. הפתרון הוא, לאחר שהצבע מתייבש (די מהר), לשייף מעט עם נייר לטש עדין (320 ומעלה) עד להחלקה של הצבע.
אופציה נוספת היא לדלל את הצבע עם ממש מעט מים שעוזרת למנוע סימני מברשת.

התכנון והשירטוט נעשה באמצעות SketchUp, כלי תיב"ם אדיר שלדעתי כל חובב נגרות חייב שיהיה לו.
Itzik33
סופר משתמש
 
הודעות: 223
הצטרף: 08 מרץ 2021, 18:59

Re: סיום פרוייקט

הודעהעל ידי Ran » 09 מרץ 2023, 20:52

Itzik33 כתב:את רוב הצביעה החיצונית עשיתי (יחד עם רעייתי שגם בחרה את הגון ) על ידי רולר, שתיים שלוש שכבות בהתאם. חלק מהמקומות (פינות וכו') צבענו עם מברשת. חשוב מאד לדעת שהצבע שאבי שיק הוא מאד סמיך ומכיוון שכך, נוצרים תוך כדי צביעה סימני משיכה של המברשת וגם רולר פרווה/ספוג משאיר סימנים. הפתרון הוא, לאחר שהצבע מתייבש (די מהר), לשייף מעט עם נייר לטש עדין (320 ומעלה) עד להחלקה של הצבע.
אופציה נוספת היא לדלל את הצבע עם ממש מעט מים שעוזרת למנוע סימני מברשת.

התכנון והשירטוט נעשה באמצעות SketchUp, כלי תיב"ם אדיר שלדעתי כל חובב נגרות חייב שיהיה לו.

תודה :D :D
Ran
סופר משתמש
 
הודעות: 964
הצטרף: 06 אוקטובר 2007, 21:48
מיקום: עפולה

Re: סיום פרוייקט

הודעהעל ידי arikbar » 31 מרץ 2023, 07:52

מקסים
סמל אישי של המשתמש
arikbar
סופר משתמש
 
הודעות: 946
הצטרף: 11 דצמבר 2007, 18:58

הקודם

חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־11 אורחים