חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

שאלה: למה קוראים ל- משולש בוק בשם זה?

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

שאלה: למה קוראים ל- משולש בוק בשם זה?

הודעהעל ידי kobi simchi » 22 אוגוסט 2007, 19:11

והוא בכלל בצורת מלבן.
שאלתי את אחד האנשים שיש לו מחסן עצים....והוא- אין לו מושג, אפילו הוא בהסברים שלו לא מצא כל הגיון.
למי יש פתרונים?
תמדוד פעמיים- ותחתוך רק פעם אחת.
סמל אישי של המשתמש
kobi simchi
משתמש ותיק
 
הודעות: 67
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 11:53
מיקום: גליל מערבי

אם הכוונה היא לפורניר בעל 3 שכבות..אזי-

הודעהעל ידי iavihay » 22 אוגוסט 2007, 22:03

המונח "משולש" השתרש עקב קיומו של פורניר הבנוי מ-3 שכבות..המקנה חוזק משולש ללוח הפורניר..הוא עשוי בצורת שתי וערב. להבדיל מפורניר חד שכבתי. שלעיתים נקרע בקלות. ונסדק. קשה להדבקה על משטחים גדולים, שם נחוץ "פרס" גדול. ונדרש ידע מסויים להדבקתו בצורה יעילה. את הפורניר התלת-שכבתי (משולש..) קל להדביק. הוא חזק ונוח לעבודה. ניתן להשיגו לא רק ב"בוק" אלא גם במבחר עצים אחרים. באיזור הצפון ניתן למצוא פורנירים מסוג זה ואחרים באיכות טובה אצל דיכטולד סמוך לצומת קרית אתא.
iavihay
סופר משתמש
 
הודעות: 292
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 19:56

Re: אם הכוונה היא לפורניר בעל 3 שכבות..אזי-

הודעהעל ידי kobi simchi » 23 אוגוסט 2007, 17:19

תודה איש.....הכוונה היא באמת לפורניר, המיועד להדבקה, והוא בעובי של מזונית בערך....ההסבר שלך הינו ההגיוני ביותר, אולם האם אתה בטוח כי מדובר בשלוש שכבות?זה נראה לי דק מדי, ועולה אותו המחיר כמו לוח mdf 17 מ"מ (110 שח לא כולל)
תמדוד פעמיים- ותחתוך רק פעם אחת.
סמל אישי של המשתמש
kobi simchi
משתמש ותיק
 
הודעות: 67
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 11:53
מיקום: גליל מערבי

Re: אם הכוונה היא לפורניר בעל 3 שכבות..אזי-

הודעהעל ידי iavihay » 24 אוגוסט 2007, 01:18

היי קובי. לוח פורניר משולש אמור להיות בעובי של 1.5-2 מ"מ מקסימום.. לא בעובי מזונית שהיא 6 מ"מ. ולא בעובי אחר כל שהוא. (כל שכבת פורניר היא 0.5-0.7 מ"מ עובי). המחיר ריאלי ביותר (לפני 4 שנים שילמתי 100 שח לפורניר משולש אורן..)מלבד זאת, אם אינך בטוח שמדובר ב-3 שכבות, שבור מעט את קצה הלוח ובדוק שיש 3 שכבות..ניתן לראות בבירור. בקש גם פיסת פורניר רגילה. ואז יהיה לך קנה מידה לתלת שיכבתי. בהצלחה.
iavihay
סופר משתמש
 
הודעות: 292
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 19:56

Re: אם הכוונה היא לפורניר בעל 3 שכבות..אזי-

הודעהעל ידי kobi simchi » 24 אוגוסט 2007, 14:27

תודה.....עכשיו באה התעלומה לסיומה.
(יש דברים שיכולים לשגע אותי...)
תמדוד פעמיים- ותחתוך רק פעם אחת.
סמל אישי של המשתמש
kobi simchi
משתמש ותיק
 
הודעות: 67
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 11:53
מיקום: גליל מערבי


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־4 אורחים