חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

featherboard תוצרת בית דו תכליתי

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

featherboard תוצרת בית דו תכליתי

הודעהעל ידי Yair Feldmann » 10 אוקטובר 2007, 23:54

בניסור במסור שולחן מומלץ להשתמש ב-featherboard שמונע "זריקה" של העץ, אם הוא נתקע במשהו אגב הניסור. ה--featherboard הקנוי עשוי פלסטיק וצורתו כעין מסרק קפיצי שלוחץ את העץ.
עשיתי featherboard מעץ, שאותו אני מצמיד אל הגובל שלי. בצילום הראשון רואים אותו מחובר באום פרפר לגובל ומקבל את העץ (במקרה זה, הלוח השכיח בעובי 20 מ"מ) - ובצילום השני רואים אותו בפרופיל: בצד השני המדרגה גבוהה יותר, כדי לקבל עץ בעובי שכיח של 32 מ"מ. כשאני רוצה לנסר עץ עבה, אני פשוט פותח את הפרפר, מסובב את האביזר כדי שהמדרגה הגבוהה תהיה בצד להב המסור, סוגר וזהו.
קבצים מצורפים
אביזר 2.jpg
האביזר בפרופיל
אביזר 1.jpg
האביזר מחובר
נערך לאחרונה על ידי Yair Feldmann בתאריך 11 אוקטובר 2007, 18:43, נערך פעם אחת בסך הכל.
סמל אישי של המשתמש
Yair Feldmann
סופר משתמש
 
הודעות: 1335
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 09:29
מיקום: רעננה

Re: featherboard תוצרת בית דו תכליתי

הודעהעל ידי zigi » 11 אוקטובר 2007, 01:43

ראה תגובתי בעניין המקצועה, כנ"ל לעניין הזה. ישר כח.
סמל אישי של המשתמש
zigi
מנהל פורום
 
הודעות: 1849
הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 23:59
מיקום: סלעית

שאלה וברכה

הודעהעל ידי Pini Gold » 11 אוקטובר 2007, 09:18

יאיר - האם נשמרת התכונה לקבלת חיכוך חזק, עד כדי יכולת עצירה, בין ה FEATHERBOARD לחומר המנוסר בצד ימין ? לא הצלחתי להבחין בכך מתוך התמונות. אנא הסבר.
אם תכונה זו קיימת - זהו הישג מרשים שעשוי לתרום לבטיחות בעת עבודה ללא מגן נפוץ.
סמל אישי של המשתמש
Pini Gold
סופר משתמש
 
הודעות: 2818
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 12:17
מיקום: הרצליה

תשובה וברכה

הודעהעל ידי Yair Feldmann » 11 אוקטובר 2007, 10:09

פיני, החיכוך בעץ (גם בניסור במדרגה הגבוהה וגם בזו הנמוכה) הוא כמובן פונקציה של המרחק בין המדרגה לעץ המנוסר. אני בחרתי לעשות את המדרגות לפי שתי המידות השכיחות של עץ שבשימושי - אבל ברור שאם העץ הוא 18 מ"מ ולא 20, החיכוך יהיה חלש יותר, או שאעשה ג'יג לכל מידה...
אם התכוונת לשאול האם במדרגה הגבוהה החיכוך חלש יותר מבזו הנמוכה, אז אין הבדל. הרעיון של האביזר הוא בסה"כ למנוע זריקה של העץ לכיוון המשתמש. הוא לא מחליף את ה-pushstick (אני משתמש, ותודה, בזה שנתת לי) - ואינני מתכוון לחדול משימוש במגן הפלסטי הנפוץ, שתפקידו גם למנוע העפה של שבבים לכיוונך.
סמל אישי של המשתמש
Yair Feldmann
סופר משתמש
 
הודעות: 1335
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 09:29
מיקום: רעננה

Re: featherboard תוצרת בית דו תכליתי

הודעהעל ידי moshik » 11 אוקטובר 2007, 12:22

חשוב שללחץ תהיה גמישות מסויימת
מספיק שהלוח לא מוקצע מדוייק או לא ישר מסיבה אחרת
הוא יכול להתקע במהלך הניסור ואז הצרות מתחילות
בעיקר צרות שקורות מלחץ ואז עושים טעות שמובילה לבעיה
בטיחותית.
אני לא בעד השיטה הזו אני בעד הניסור החופשי
כאשר יש כל הזמן שליטה על הלחץ שמופעל על העץ
וכאשר יש בעיה מפחיתים לחץ ואז אין בעיה.
אם אתה שם את זה קצת מעל העץ(ללא לחץ)
אז בשביל מה צריך את זה?
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד

Re: featherboard תוצרת בית דו תכליתי

הודעהעל ידי Eliko » 11 אוקטובר 2007, 17:31

יאיר
לא הבחנתי בצילום באם יש ללוח "מסרקות" כמו ב featherboard מסורתי. חיתוך השיניים - מסרקות- הוא זה שמעניק גמישות לכיוון אחד וקשיחות לכיוון הנגדי ,דבר שמונע את ה- חזרה לאחור של לוח העץ.
סמל אישי של המשתמש
Eliko
סופר משתמש
 
הודעות: 602
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 21:41

סיכום ביניים

הודעהעל ידי Yair Feldmann » 11 אוקטובר 2007, 18:42

למושיק: אם אני מבין נכון, ה"זריקה" של העץ לכיוונך כתוצאה ממכשול כלשהו מתרחשת כשהעץ המנוסר מגיע לחלק המרוחק של הלהב, ואז השיניים העולות מלמטה למעלה מרימות את העץ והודפות אותו לכיוונך. במקרה כזה, אני חושב, גם featherboard שמרוחק מעט (למשל 1-2 מ"מ) מהעץ יצליח לבלום את התרוממות העץ. אני לא חושב ש"ניסור חופשי" ולחץ ידני שלך על העץ - בלי מגן מסוג זה, והסתמכות על כך שכאשר יש מכשול תדע לווסת את הלחץ - תמנע את המיפגע הבטיחותי של טיל-עץ שנורה לעברך.

לאלי: אין מסרקות. יותר בניתי על כך שהאביזר ימנע את התרוממות העץ, כאמור, אבל אני מבטיח לחשוב על פתרון גם לזה, ולהציגו כאן כאשר יימצא וייושם.

ותודה לכולם על ההפרייה המחשבתית.
סמל אישי של המשתמש
Yair Feldmann
סופר משתמש
 
הודעות: 1335
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 09:29
מיקום: רעננה

Re: סיכום ביניים

הודעהעל ידי moshik » 11 אוקטובר 2007, 19:06

אני משתמש בשני סטיקים ארוכים וספלינטר
המקום היחיד שאני נתקל בעץ שרוצה להתרומם למעלה זה כאשר
העץ דק מאד (ולכן גם ללא משקל) או שאין מקום ללחוץ את העץ כלפי מטה
או שהספלינטר לא הוחזר מעצלנות.
כשזה קורה אני משחרר את לחץ הדחיפה והעץ יורד לבד
אם אני אסמוך על מה שאתה מציע כאשר העץ יתחיל לעלות למעלה עד שהוא ייעצר על ידי הfeatheboard ואני אמשיך עם הניסור אני מגביר בצורה משמעותית את
הלחץ על העץ להדחף לכיווני - אז יש סכנה של טיל.
צריך לנטרל את הכח ולא להפנות אותו לכיוון אחר.
סמל אישי של המשתמש
moshik
מנהל פורום
 
הודעות: 2155
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
מיקום: עין הוד


חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־14 אורחים