|
|
חובבי נגרות ואומנות העץ
ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל
|
|
זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.
על ידי javali » 01 אוקטובר 2007, 14:18
ביום ראשון הלכתי לשוק. בלי להתכוון נכנסו הדברים האלו לסלים שלי.
המדובר על רקורד מספר 50 ללא רוב החלקים, מברג סטנלי-יאנקי מספר 133, מקדח סטנלי 3.8" דנדש, מקצוע פאלקון מספר F5, וחידת החודש.
רקורד מספר 50 הוא גרסא משופרת של הסטנלי עם המספר הזהה. מנגנון כיוון הלהב הרבה יותר טוב, והמקצוע הרבה יותר יציב מהסטנלי המקביל. יש לי כבר אחד כזה, אבל הקודם הגיע אלי עם מוטות עקומים, ואחד מהם נשבר תוך כדי נסיון ליישרו.
פאלקון הוא יצרן מקצועות אוסטרלי שמילא את החסר במקצועות בתקופה שלאחר מלחמות העולם. ה-F5 זהה לסטנלי מספר 5. האיכות של מקצועות פאלקון דומה לזו של סטנלי מתקופת המלחמות, אבל הגוף קצת יותר עבה וקצת יותר כבד.
חידת החודש היא מה השימוש של הכלי הזה. אני מסופק אם יש עוד מי שמשתמש בכזה כלי - אפילו אני כבר החלפתי אותו בגרסאות חשמליות. לקחתי אותו כי זו פעם ראשונה שאני רואה אותו בכזה גודל (בד"כ הוא הרבה יותר קטן) וכי הוא עלה רק דולר אחד. הנה תמונה שלו מזוית אחרת:

-

javali
- סופר משתמש
-
- הודעות: 222
- הצטרף: 14 אוגוסט 2007, 11:59
- מיקום: אדלייד, אוסטרליה
על ידי Moshe Eshel » 01 אוקטובר 2007, 15:38
קודם כל, סחטיין על הדוגמנים!
נראה לי שזה כלי לאבן, סוג של Punch יעבוד כמובן גם על עץ וישאיר צורת צלב... למה זה טוב אני לא יודע. 
-

Moshe Eshel
- מנהל האתר
-
- הודעות: 2596
- הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 14:53
- מיקום: מושב גמזו
-
על ידי zigi » 01 אוקטובר 2007, 19:30
ניחוש פרוע, אזמל החורץ בעץ בעזרת מכה עם פטיש, כדי להכניס דיבל בחריץ שנוצר. עד כאן דמיוני הפרוע.
-

zigi
- מנהל פורום
-
- הודעות: 1849
- הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 23:59
- מיקום: סלעית
על ידי Ariel » 01 אוקטובר 2007, 22:40
יכול להיות כלי של נפחים אשר משמש להרחבה של מסמרה כדי שלא תצא?
-
Ariel
- משתמש ותיק
-
- הודעות: 95
- הצטרף: 22 ספטמבר 2007, 16:42
- מיקום: ת"א
על ידי javali » 02 אוקטובר 2007, 17:17
התשובה של משה הכי קרובה לנכונה. התשובה הנכונה היא מקדח לאבן. נותנים מכה, מסובבים רבע סיבוב. מכה, רבע סיבוב. כמו מקדחה רוטטת רק בלי החשמל.
כמו שאמרתי זו הפעם הראשונה שאני רואה כזה גודל. הוא חופר חור בקוטר אינטש, ואני מניח שהשתמשו בו בשביל להעביר צינורות דרך קירות. לא עבודה כיפית...
-

javali
- סופר משתמש
-
- הודעות: 222
- הצטרף: 14 אוגוסט 2007, 11:59
- מיקום: אדלייד, אוסטרליה
על ידי moshik » 02 אוקטובר 2007, 18:56
לפני 3 שבועות קיבלתי (ז"א קניתי) מספר כלים של veritas
med. shoulder plane
low angel smooth plane
scraping plane
edge trimming plane
שמתי לב שאתה עובד רק עם כלים ידניים
זה עולם אחר ושונה לגמרי שיעשה לך את החיים קלים ונעימים
וזה לא סתם מילים זה ממש אבל ממש עולם אחר
זה אומנם יקר אבל בפועל זה יהיה לך שינוי מהותי ביותר.
יש לי מגירה מלאה בכל מיני כלים (מקצועות) ששיפצתי בהאהבה וסבלנות
לכל אחד ואחד מהם יש את תשומת הלב המיוחדת שלו ע"מ שהוא יואיל בטובו
לתת לי תוצאה משביעת רצון. עם הכלים של veritas זה פשוט מושלם.
זה כאילו מישהו הלך לכל הכלים הקיימים ובנה כלי שנותן מענה לכל המגרעות גם יחד.
-

moshik
- מנהל פורום
-
- הודעות: 2155
- הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
- מיקום: עין הוד
על ידי lidor-a » 02 אוקטובר 2007, 21:14
תבורך מושיק. כל מילה פנינה...
לך יש מגירה, לי יש ארון ... בכל פרויקט עוד מספר כלים עוברים שיפוץ לפי הצורך. אין לי Veritas, הרוב כלים ישנים בני 50-100 שנים ויותר שרכשתי ב- eBay, אך יצרנים מפורסמים (בזמנם) בד"כ.
זה תענוג לא רגיל לקחת משהו שנראה junk ואחרי טיפול לא רק שנראה כמו חדש אלא הפלדה(הלהב) מחזיק הרבה יותר זמן מכל כלי מודרני. Veritas ויצרנים אחרים דומים מהבחינה הזאת ומחזירים את הכבוד הראוי לכלים ידניים.
כמו-כן, כלים שאין לי אני מייצר בעצמי. אצרף תמונות יותר מאוחר.
דרך-אגב, איך הזמנת? דרך USADRESS? והאם שילמת מיסים/מכס?
תודה.
-

lidor-a
-
- הודעות: 8
- הצטרף: 12 אוגוסט 2007, 23:55
- מיקום: גבעתיים
על ידי moshik » 02 אוקטובר 2007, 22:25
האמת שהתכוונתי גם להגיד שהשימוש בVERITAS מייתר את השימוש
בכל הכלים שאגרתי עד עכשיו על אף החום והאהבה שהקדשתי להם.
חלק בא במזוודה וחלק בא דרך USADDRESS משלמים רק מע"מ אין מכס על כלי עבודה. הכי זול דרך הים אבל זה המתנה מורטת עצבים.
הכי כדאי במזוודה בדרך חזרה.
-

moshik
- מנהל פורום
-
- הודעות: 2155
- הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:35
- מיקום: עין הוד
על ידי javali » 03 אוקטובר 2007, 06:28
ברכותי על הכלים החדשים. אלו כלים מצויינים, ואני בטוח שיזכו לשימוש רב.
אני משתמש הרבה בכלים של וריטס, אבל אני מוצא שאחרי ההתלהבות הראשונית הם מוצאים את מקומם ליד הכלים האחרים ולא במקומם. הסיבה העיקרית היא, שכמו כל כלי, יש דברים שהם מצטיינים בהם יותר ובאחרים פחות. בפרט, במקרה שלי, ה-LA-Jack משאיר משטח חלק ונקי, אבל הוא לא מוצלח כשצריך להוריד כמות יותר גדולה של חומר, ההשחזה לוקחת הרבה יותר זמן מכל מקצוע אחר ויש בעיה ליצור פרופיל עגול בלהב. בהורדה של כמויות מאוד גדולות של עץ (מספר מילימטרים בעובי) אני נוטה להשתמש במקצוע עץ ישן. ברוב המקרים הוא עושה את העבודה יותר טוב ויותר מהר מה-scrub של וריטס. את עיקר היישור אני עושה עם #6 ישן - הוא לא מושלם, אבל קל להוריד איתו שבבים עבים. רק בשלב הסופי נכנס המקצוע של וריטס לשימוש. הייתי, אולי, יכול לקנות את ה-#6 של וריטס, אבל אני לא רואה לזה הצדקה. יש לי מקצוע זול הרבה יותר שעושה את העבודה ברמה מספקת. הוא לא משאיר משטח מגומר למופת, אבל אין סיבה שהוא יעשה את זה - יש לו תפקיד אחר. וריטס או לי-נילסן לא מייצרים משהו שיכול לתת לי את מה שמקצוע העץ נותן...
-

javali
- סופר משתמש
-
- הודעות: 222
- הצטרף: 14 אוגוסט 2007, 11:59
- מיקום: אדלייד, אוסטרליה
על ידי bar tal » 04 אוקטובר 2007, 13:44
moshik כתב:האמת שהתכוונתי גם להגיד שהשימוש בVERITAS מייתר את השימוש בכל הכלים שאגרתי עד עכשיו על אף החום והאהבה שהקדשתי להם. .
מושיק את המיותרים אלי...
-

bar tal
- סופר משתמש
-
- הודעות: 264
- הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 19:11
- מיקום: מרכז תל אביב
-
חזור אל נגרות
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־14 אורחים
|