חובבי נגרות ואומנות העץ

ללמוד, להבין ולקדם את אומנות עבודת העץ, נגרות, גלוף, חריטה ופיסול בישראל

כיפוף עץ

זה המקום לספר מה ניגרתם היום, לתעד את הפרויקטים שלכם, לשאול שאלות ולקבל תשובות.

Re: כיפוף עץ - 3 שיטות

הודעהעל ידי yomanT » 26 אוגוסט 2007, 09:45

שלום
ישנן 3 שיטןת עיקריות לכיפוף עץ .
1. השמה בתוך אדים לזמן של כשעה לאינץ' עובי עץ - לצורך כך משתמשים בדוד אשר יכול להיות מיוצר ביתית , בד"כ מצינור PVC בקוטר גדול והזרמה של קיטור פנימה.
2. למינציה - במקום לכופף פלטה לוקחים מס' פלטות דקות יותר ומדביקים אחת על השנייה על גבי ג'יג.
3. חיתוך פסים בעץ לרוחב הכיפוף כך שקל לעץ לקבל את הצורה
אם תרצה אוכל לשלוח לך חומר
yomanT
 
הודעות: 3
הצטרף: 22 אוגוסט 2007, 09:06

חומר מעניין

הודעהעל ידי Yair Feldmann » 26 אוגוסט 2007, 10:34

אני בטוח שהחומר יעניין רבים - נא השב, ולתשובתך צרף קישורים לאתרים אחרים בנושא וגם קבצים קיימים. תודה.
סמל אישי של המשתמש
Yair Feldmann
סופר משתמש
 
הודעות: 1335
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 09:29
מיקום: רעננה

Re: חומר מעניין

הודעהעל ידי yomanT » 26 אוגוסט 2007, 13:08

בלינק הבא יש מאמר די ממצה
http://www.allwoodwork.com/article/wood ... g_wood.htm
זה לא קל
yomanT
 
הודעות: 3
הצטרף: 22 אוגוסט 2007, 09:06

Re: כיפוף עץ - 3 שיטות

הודעהעל ידי gilamo » 26 אוגוסט 2007, 14:58

השיטה הקלה ביותר ולדעתי גם הטובה ביותר היא של אביחי, זו השיטה שמשתמש בה דויד מרקס ב DIY לכל השולחנות המסוגננים שהוא בונה, להשתמש באידוי מצריך כלים, דהיינו לבנות מתקן אידוי מגליל מתכת עם צינור לכניסת אויר חם ולהכין חימום מתחת , בקיצור , סיפור לא קטן בשביל כיפוף של מס לוחות, פעם או פעמיים.
סמל אישי של המשתמש
gilamo
משתמש ותיק
 
הודעות: 77
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 00:53
מיקום: כפר יונה

Re: כיפוף עץ - 3 שיטות

הודעהעל ידי maamoon » 26 אוגוסט 2007, 18:13

ברכות על הידע
סמל אישי של המשתמש
maamoon
סופר משתמש
 
הודעות: 700
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 18:55

Re: כיפוף עץ - 3 שיטות

הודעהעל ידי Eliko » 29 אוגוסט 2007, 09:37

בהיותי בקנדה כופפתי לוחות עץ מילה לשם עשית מזחלת. היו אלה לוחות 0.25 " הכנתי ארגז ארוך מסנדביץ ובפנים תוצצים בתחתית הקופסה היה חור ולתוכו הכנסתי פיה של קומקום (לאאוטומטי שכבה ברגע הרתיחה) כך במשך כ30-40 דקות. בנתיים הכינותי ג'יג מצינור PVC לפי הקוטר הנדרש וכאשר העץ היה רך דיו כופפתי אותי סביב הצינור וקשרתי.
סמל אישי של המשתמש
Eliko
סופר משתמש
 
הודעות: 602
הצטרף: 13 אוגוסט 2007, 21:41

Re: חומר מעניין

הודעהעל ידי bar tal » 01 ספטמבר 2007, 07:05

בהחלט מעניין- תודה
סמל אישי של המשתמש
bar tal
סופר משתמש
 
הודעות: 264
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 19:11
מיקום: מרכז תל אביב

Re: כיפוף עץ - 3 שיטות

הודעהעל ידי itai » 24 ספטמבר 2007, 01:18

שלום

האם ניתן לקבל הסבר קצת יותר מפורט על טכניקת הכיפוף בשכבות?
האם ניתן ליישם טכניקה זו בתנאים ביתיים?

תודה מראש,
איתי
itai
 
הודעות: 1
הצטרף: 24 ספטמבר 2007, 01:13

Re: כיפוף עץ - 3 שיטות

הודעהעל ידי bar tal » 25 ספטמבר 2007, 12:27

???? כתב:שלום

האם ניתן לקבל הסבר קצת יותר מפורט על טכניקת הכיפוף בשכבות?
האם ניתן ליישם טכניקה זו בתנאים ביתיים?

תודה מראש,
איתי


כן ניתן ליישם בבית.
דרוש לך: פורנירים, דבק מגע, השבלונה בצורה הרצויה שאותה תבנה.
לשבלונה (יכולה להיות עשוייה מכל חומר שהוא) שני חלקים כך שפורניר שתשים בניהם יקבל את הצורה הרצוייה.
שמים פורניר דבק עוד פורניר.. וכו' עד לעובי הרצוי (כל פורניר כשלעצמו קל לכיפוף).
אח"כ מניחים את הבן זוג של השבלונה ולוחצים (משקל כבד מעל /קליבות) לאחר 24 שעות. ניתן לשחרר מהשבלונה- והצורה נשמרת.
בהצלחה בר
סמל אישי של המשתמש
bar tal
סופר משתמש
 
הודעות: 264
הצטרף: 16 אוגוסט 2007, 19:11
מיקום: מרכז תל אביב

הקודם

חזור אל נגרות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־3 אורחים