ריהוט גן עץ: לא להתפשר על איכות העץ

  • warning: Parameter 1 to theme_field() expected to be a reference, value given in /home/jscd/public_html/drupal5test/includes/theme.inc on line 170.
  • strict warning: Only variables should be passed by reference in /home/jscd/public_html/drupal5test/modules/community_tags/community_tags.module on line 178.

נכתב על ידי Hometags כלי בית ומתנות

העץ מתרחב ומתכווץ בהתאם לשינויי טמפרטורה בין יום ולילה ונוטה להתנפחויות וסדקים. לכן בבחירת ריהוט גן עץ חשוב לא להתפשר על המחיר ולשים דגש על טיב העץ ממנו עשוי הריהוט לגן. סוגי העצים העמידים ביותר לפגעי מזג האוויר הם אלה המשמשים לבניית מזחים, סיפוני יאכטות או אוניות ולכן גם עמידים בפני המליחות באזורים הסמוכים לחוף הים.

ברשימה למטה מובאים המאפיינים, התכונות והתחזוקה הנדרשת לשלושת סוגי העצים האיכותיים ביותר שמהם מורכבות מערכות ריהוט לגן מובחרות.

עץ טיק בורמזי - Burmeze Teak
עץ הטיק ידוע כעץ הטוב ביותר באיכותו ובעמידותו לתנאי מזג האוויר. ייחודו של העץ הוא בשומן הטבעי המצוי בו על-כן ניתן להשאירו בתנאי חוץ ללא כל חשש מפני סדקים, ריקבון, שינויי צורה וכד'. לכן השתמשו בעץ הטיק ליישומים ימיים במשך כ- 150 שנה. הספסלים בפארקים של לונדון הם בני 80 שנים לפחות. אומנם עץ הטיק גדל בכמה מדינות במזרח הרחוק כגון תאילנד, ויאטנם ואינדונזיה, אך המבדיל את הטיק הבורמזי הגדל בבורמה מהשאר, הינו בגיל כריתת העץ המקנה לו איכויות יוצאות דופן משאר עצי הטיק. ע"פ חוק ממשלת בורמה חל איסור מוחלט לכרות את עץ הטיק אלא רק לאחר 60 שנה לפחות וכתוצאה מכך מתקבל איכות עץ טובה יותר בעמידותו ובמראהו.
יתרונות ומאפיינים:
מאחר ועץ הטיק הבורמזי מבוגר, אין בו "עיניים" (שטח "העין" הוא מקור לריכוז קרני השמש, הגורם להיסדקות העץ)
צפיפות הסיבים גדלה עם שנים וכתוצאה מכך העץ נשאר חלק ונעים למגע
עמיד מאד בפני התכווצות והתנפחות בשינויי מזג האויר קיצוניים, בגלל קלות הייבוש של עץ מבוגר
בעל גמישות אלסטית גבוהה - עמיד למאמצים חיצוניים
הגוון שמתקבל לאחר שימון העץ, הוא חום דבש, צבע מרהיב וייחודי
השולחנות הנפתחים מעץ טיק מאובזרים במסילות מאלומיניום
קל מאוד לייבוש* ורמת הייבוש מגיע ל-92%
*האימפרגנציה - בתהליך זה מוכנס העץ לתנורים כשהוא פרוס לשלבים, התנורים מייבשים את העץ ומקנים לו עמידות מירבית לתנאי חוץ. בנוסף, העץ עובר תהליך חיטוי בעישון גז למניעת מזיקים ותולעים.
אחזקה:
על מנת לשמר את העץ ואת הגוון, מומלץ לשמן את העץ פעמים בשנה.
במריחת העץ בשמן טיק או סילר יתקבל גוון חום דבש נועז ואלגנטי.
במידה ולא נשמן את עץ הטיק, יהפוך צבעו לכסוף אפרפר אצילי.

עץ רד בלאו - Red Balau
עץ מהגוני עמיד מאינדונזיה הגדל גם באוסטרליה ,מלזיה,הפילפינים והסביבה. צבעו המקורי של העץ הוא אדמדם עז והוא כבד וקשה פי שניים מעץ מהגוני רגיל ובעל טקסטורה אחידה וצפיפות תאית גבוהה ביותר. העץ הינו עץ טרופי העמיד בהתכווצות והיסדקות באופן טבעי ומאופיין בעיקר בצבעו העז חום אדמדם, מבנהו מאסיבי ובעל עמידות גבוהה ביותר בתנאי אקלים קשים ופגעי מזג האויר. הוא משמש לבניית רהיטי גן, כסאות נוח עץ ,סיפוני יאכטות ואוניות, משטחי עץ ואף אדנים בפסי רכבת. השימוש בו נפוץ בעיקר לייצור ריהוט גן ובניית מזחים.
יתרונות ומאפיינים:
גוון אדמדם עז
אינו מצריך שטיפה להבדיל מעץ הקווילה שמדמם
עמיד בפני ריקבון והיסדקות
בעל טקסטורה אחידה וצפיפות סיבים גבוהה ביותר
יכולת התפשטות גבוהה בשינויי טמפרטורה
עמידות גבוהה למעברי מזג האויר - המתאים לתנאים בארץ
עץ מלא וקשה
רמת ייבוש ממוצעת של 88%
רמת גימור גבוהה
אחזקה:
על מנת לשמר את הגוון מומלץ למרוח את העץ בשמן טיק או רד ווד פעמים בשנה !

עץ ג'ארה - Jarra
עץ הג'ארה גדל ומיוצר באוסטרליה, הוא נחשב לעץ הטוב והאיכותי ביותר לעמידות בתתאים חיצוניים. עץ הג'ארה משמש בעיקר ליישומים ימיים כגון בניית סיפונים של יאכטות ויתרונו בכך שכמעט ואינו דורש טיפול ותחזוקה. לכן מערכות ישיבה לגינה מעץ ג'ארה פופולריות מאד בקרב הלקוחות.
יתרונות ומאפיינים:
גוון אדום עז
נעים למגע
רמת גימור מהגבוהות ביותר
תחזוקה מינימלית
צפיפות סיבים גבוהה
לא מדמם
ידוע בעיקר בשוק האירופאי

דרך אתר http://www.hometags.co.il אנו מזמינים אתכם לגלות את המנגנון שפועל מאחרי hometags שהוקם להביא לכם חווית קניה, רמה של איכות שרות ושביעות רצון גבוהה ביותר. אתר http://www.hometags.co.il מתבסס על הרעיון של חנות כלי בית גדולה הפועלת באינטרנט אשר מתמחה במוצרים לעיצוב ותכולת הבית במטרה להגשים את המשאלות הדימיוניות ביותר שלכם בתחום: כלי בית וכלי אוכל כלי מטבח עיצובים ונוי טקסטיל לבית מתנות

מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.

התמונה של Yair Feldmann

הכל נכון, אבל

1. אם נבנה רהיט שיחזיק דורות - מה יעשו הדורות הבאים?
2. וברצינות: ברוב רובם של המקרים, העצים האלה הם מחוץ להישג ידו של החובב המצוי, הן מפני מחירם, הן מפני המידות שלהם (הם מחייבים הקצעה, שעולה בכסף ובפחת ניכר מאוד), ואפילו בגלל קושי בעיבודם באמצעים ביתיים.
3. ולכן, בסוף-בסוף אנחנו נשארים ברוב המקרים עם אורן שהוא גם זול, גם בא במידות סבירות וסטנדרטיות, גם קל לעבד אותו - והכי חשוב: בצביעה לא מסובכת, פעם בכמה שנים, מגינים עליו מצויין מפגעי הטבע. אני מזמין כל אחד לראות בגינתי ריהוט גינה עשוי אורן, שנראה מצויין למרות שהוא חשוף לגשם ולשמש.