יתרונות הבנייה בעץ

  • warning: Parameter 1 to theme_field() expected to be a reference, value given in /home/jscd/public_html/drupal5test/includes/theme.inc on line 170.
  • warning: Parameter 1 to theme_field() expected to be a reference, value given in /home/jscd/public_html/drupal5test/includes/theme.inc on line 170.
  • strict warning: Only variables should be passed by reference in /home/jscd/public_html/drupal5test/modules/community_tags/community_tags.module on line 178.

חבר, אדריכל איטלקי סיפר לי פעם שבארצו בית מעץ נחשב לבית איכותי ומיוחד, בעוד בתי בטון ובלוקים הנם בעלי תוחלת חיים של כ-40-50 שנה, בית מעץ הוא בית ל 300 -400 שנה...

בארצנו הצעירה אין הרבה בתי עץ בני 400 שנה אך ללא ספק, בניית בתי מגורים מעץ הולכת ותופסת מקום של כבוד בקרב הבנייה הפרטית למגורים בישראל. עדיין, באחוזים חד ספרתיים אך אי אפשר להתעלם מנוכחותה. כמעט בכל יישוב או הרחבה ניתן למצוא בית עץ לתפארת. בית עץ מעניק לדייריו תחושה של חום, טבעיות וייחודיות.

תחושה של בית זאת, לצד איכויות מעולות של גימור, בידוד תרמי ואקוסטי, מהווים פתרון מצויין למחפשים מוצר איכותי ומיוחד בתחום הבנייה הפרטית.בניית בית עץ אינה זולה יותר מבנייה קונבנציונאלית. יש להקפיד על שימוש בחמרי בידוד תרמי ואקוסטי מתאימים לצד חומרי גמר טובים בכדי לקבל מוצר סופי טוב ואיכותי. פשרות שניתן לעשות אולי בבנייה של צימרים המאוכלסים רק באופן חלקי וזמני, לא ניתן לבצע בבית למגורים שאמור להעניק איכות חיים גבוהה ליושביו בכל ימות השנה.

לבניית בית עץ חשוב לבחור בחברה בעלת מוניטין ונסיון בסוג כזה של מבנים, כזו שניתן לבחון מבנים שלה גם בפרספקטיבה של זמן כמה שנים אחורה. בין יתרונות הבנייה בעץ ניתן למנות גם עמידות גבוהה ברעידות אדמה, בזכות גמישותו של העץ, וכן זמן בנייה קצר באתר (כ- 4 חדשים). ניתן גם לבנות את המבנה בחלקים ולהובילו לאתר שהוכן לכך מראש, לצורך הרכבה סופית בלבד וכך למעשה לקבל מבנה עומד באתר בתוך ימים ספורים בלבד. בית עץ לא חייב בהכרח לקבל גמר חיצוני של עץ.

ניתן לקבל חזות "קונבנציונאלית" ע"י גמר חיצוני של טיח אקרילי כלפי חוץ וגבס כלפי פנים. ניתן גם לבצע גמר חיצוני מלבני חרס, אבן טבעית או ללכת על השילוב הקלאסי של ברזל-אבן-עץ. בעת תכנון הבית חשוב להיוועץ עם אנשי מקצוע ומתכננים המנוסים בסוג כזה של מבנים (חלק מחברות הבנייה מעניקות שירותי תכנון והנדסה כחלק מהחבילה הכוללת של בניית הבית). לאילו שבוחרים במסלול תכנון עצמאי ניתן להיעזר בייעוץ האדריכלי והמקצועי שמעניקים מרכזי עץ כדוגמת "עץ ועצה" כחלק מהעסקה הכוללת לרכישת חמרי הבנייה למבנה, וכן לקבל הפנייה לבעלי מקצוע המתאימים למאפייני הפרוייקט ומיקומו בארץ.

שני דגשים נוספים:

העץ לתעשיית העץ בכלל, ולבתי עץ בפרט, המסופק ע"י ספקים מורשים כדוגמת "עץ ועצה" הנו בעל "תו ירוק" שמשמעו כי מדובר בכריתה מאושרת מיערות שניטעו לצורך כך מראש. העץ עובר תהליכי עיבוד ושימור לפי תקנים אירופאיים מחמירים כדי להתאימו לייעודו הסופי.

עמידות באש של מבני עץ עומדת בכל התקנים הנדרשים ע"י הרשויות ע"י תהליכים כימיים מיוחדים או חמרי גמר מתאימים.

נכתב ע"י גיא הברפלד אדריכל הבית של "עץ ועצה".