בניית ארונית נמוכה

  • warning: Parameter 1 to theme_field() expected to be a reference, value given in /home/jscd/public_html/drupal5test/includes/theme.inc on line 170.
  • warning: Parameter 1 to theme_field() expected to be a reference, value given in /home/jscd/public_html/drupal5test/includes/theme.inc on line 170.
  • strict warning: Only variables should be passed by reference in /home/jscd/public_html/drupal5test/modules/community_tags/community_tags.module on line 178.

התהליך מתחיל בהכנת המוטות של הסין. את כולם הכנתי באמצעות "עגלה" (SLED) על מסור השולחן, כאשר בכיוונון אחד חותכים את כל האורכים הרצויים. הסין נוצר בג'יג מיוחד לזה על מסור השולחן, ואח"כ מתקבלים הפינים. בהתחלה, חשבתי ליצור חיבורי סין וגרז בכל הכיוונים והכנתי 8 חתיכות כאלה (שתיים למעלה ושתיים למטה בכל צד) אבל כשראיתי שאין בזה נחיצות מבחינת החוזק, נשארו רק חיבורי סין וגרז בחלק העליון (הקרוב ללוח העליון) וגם בחלק התחתון של המסגרת הקדמית.

המידות הכלליות של הארונית: לוח עליון 50 על 50 ס"מ והמבנה כולו הוא 46 על 46 על 46 ס"מ. הרגליים הן 4.5 על 4.5 ס"מ. הכל עשוי מעץ אורן מוקצע.

בשלב השני הכנתי את ארבע הרגליים. בצילום אפשר לראות רגל אחרי שהוכנו בה חורי הגרז. זו רגל קדמית ולכן יש שני חורים לגרז, וכן חריץ שלתוכו ייכנס דיקט 6 מ"מ של הדפנות.

הגרז העליון פתוח מצד אחד, ולתוכו יוכנס הסין שיהיה במישור אחד עם תחתית הלוח העליון. את השיפוע בקצה הרגל עשיתי מאוחר יותר באמצעות TAPER JIG על שולחן המסור.

השלב הבא היה להכין את המסגרת הקדמית שלתוכה ייכנסו המגירות. היא מורכבת משני מוטות שבקצותיהם יש סין וחתיכה שמחברת ביניהם. החיבור כפי שאפשר לראות נעשה באמצעות POCKET HOLE שהוא אמצעי מאוד מאוד יעיל לשימושים כאלה ואחרים, כפי שיופיע גם בהמשך.

שני החורים שלתוכם ייכנסו המגירות הם רבועים, לפי המידה שמכתיב הרוחב הכללי.

בשלב הבא הורכבה המסגרת לתוך שתי הרגליים הקדמיות.

זה השלב של ההרכבה היבשה, כדי לראות איך כל הסינים והגרזים מדברים זה עם זה, ואם הדיקט נכנס בדפנות בלי לבלוט וגם בלי להשאיר "פתחי איוורור". זה גם הזמן לבדוק את אנכיות החיבורים המתוכננים. עכשיו ניסרתי - לפי המידה שיצאה בפועל - את הפנלים הקדמיים של המגירות וכן את גוף המגירות (דיקט 12 מ"מ ותחתית דיקט ומלמין). למרות שעומק הארונית הוא קרוב ל-45 ס"מ, עומק המגירות הוא בערך חצי מזה, כי נראה לי לא שימושי ליצור מגירה כל כך עמוקה וצרה לארונית כזו. למוד נסיון העבר, צבעתי את גוף המגירה (צביעה לא קפדנית במיוחד) לפני שהרכבתי לה את התחתית, כדי שלא תתלכלך.

עכשיו בניתי את הלוח העליון מ-4 חתיכות של עץ גלריה רוחב 14 ס"מ כאשר בחזית ובעורף גילחתי את הבליטה והשקע שבו.

הקפדתי מאוד על כיוונים מנוגדים של הטבעות, וגם על לחיצת הלוח לכל אורכו (רואים בצילום) - וכפי שתראו בהמשך, זה לא כל כך עזר לי.

את הניסור לרוחב הסופי עשיתי כשהלוח כבר מודבק, במסור עגול ידני ש"רץ" לאורך קליבת GATOR הזכורה לטוב למשתתפי הביקור בתפן.

כך נראית הארונית ממעוף הציפור כשמסילות המגירות כבר הורכבו למקומותיהן, וגם מגירה חסרת תחתית ופנל קדמי נמצאת שם.

לכל מסילה כזו מודבקת משני צדדיה חתיכת דיקט, כדי שתמנע מן המגירה לנדוד ימינה ושמאלה. יש מהדרין שקושרים את סוף המגירה לגופ הארונית, כדי שלא תימשך לגמרי החוצה בטעות.

חדי עין יבחינו במדבקה בקיר האחורי - זו מעידה על כך שהדיקט מקורו (מקור נפלא!) בארגזים שבהם מייבאים ציוד, בין היתר חילקי חילוף למכוניות.

המגירות מורכבות ונוסעות יפה.

בסוף כל מסילה, הדבקתי פיסות

עץ קטנות שימנעו מן המגירות להיכנס יותר מדי פנימה. כמו כן, בחלק הקרוב לפנל הקדמי של המגירה הדבקתי לרגל (מן הצד הפנימי) חתיכת עץ קטנה שתמנע מן המגירה להסתובב על צירה ולהתהפך אחורנית כשמוציאים אותה.

תקלה: למרות כל אמצעי הזהירות שלי, הלוח העליון קיבל פיתול. הוא לא התקמר (כמו שקורה הרבה פעמים) אלא קיבל פיתול שבו אחד קצותיו גבוה יותר מהאחרים.

אני חושד, שהלוח היה בעל נטיות לפיתול כבר כשקניתי אותו. במשהו, ריפאתי את התקלה בכך שהידקתי אותו לשולחן והנחתי עליו סמרטוטים עם מים רותחים שאותם חידשתי מדי זמן. זה עזר לא ב-100%, אבל זה בסדר.

עכשיו נשאר להתקדם לקראת הסיום.

את הלוח העליון חיברתי למסגרת העליונה הקדמית והאחורית באמצעות POCKET HOLE ודבק. מה נשאר עכשיו? לצבוע כמובן. אבל כרגיל זה יחכה קצת עד לקבלת ההשראה. והתואה המוגמרת הלא היא לפניכם.

 

 

None
Login or register to tag items